onsdag 13 april 2011

England

Som ni kanske har förstått så är att jag är väldigt intresserad av alpackor och i min utbildning vill jag även lära mig om dem. Så för ett tag sen tog jag kontakt med två alpackagårdar i England och frågade om jag kunde få vara lärling hos dem under klippningen i maj. De båda svarade ja och jag ska resa dit den 9 maj och stanna där i fem veckor. :)
Jag ska först till ett företag som heter Toft Alpacas, som ligger i närheten av Birmingham och där ska jag vara i tre veckor. Då ska jag få vara med på klippningen av deras djur, på deras spinneri och under tillverkningen av deras produkter.
Det andra företaget jag ska praktisera hos är NorWEFT och det ligger i Wales. De har både djur och ett likadant spinneri som vi har här på ullFORuM. Hos dem ska jag vara i två veckor.
Det ska bli jätte roligt att åka dit och jag ser verkligen fram emot det! :) Jag kommer att skriva under tiden jag är borta så ni får gärna följa mitt äventyr här på bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar