onsdag 6 april 2011

Studiebesök

För någon vecka sen åkte jag och min kompis Linda på studiebesök hos Maria Ericson i Alsen.
Maria har sen i höstas tre stycken alpackaston på sin gård. Hon visade oss hagen och tog först in alpackorna i en hanteringsfålla, där tränar hon alpackorna varje dag på att bära grimma med mera. Jag och Linda fick sen komma in i hagen och hälsa på och klappa alpackorna lite. De va så mjuka och fina så!
Speciellt den svarta Koya var social och nyfiken på oss, men vi fick klappa dom andra också när Maria stod bredvid. De tyckte det var lite läskigt med nya människor som kom och hälsade på.
Eftersom jag är väldigt intresserad av alpackor var det jätte roligt att få träffa dem. Det var mitt första in real life möte med alpackor och jag blev otroligt glad och lite små kär!



De tre alpackorna

Matte Maria får en puss av Koya

Koya och Ricki

Ayta och Ricki

Super söta alpackor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar