onsdag 11 maj 2011

Handspinning

Idag har det varit en lugn dag iallafall för mig och Emi, de andra har haft fullt upp.
Emi kommer från Japan och hon går en textilutbildning på universitetet i London. Hon har varit här på praktik tidigare och hon är tillbaka för att stanna några dagar. Emi håller på och lära sig handspinna och idag var Dorothy, en kvinna från trakten här för att ha handspinning lektion med henne. 
Jag har handspunnit lite på slända förut och jag passade på att vara med och lära mig lite mer. Dorothy var väldigt duktig på att förklara och Emis spinning blev mycket bättre bara efter en liten stund. Dorothy visade också hur man blandar färger när man kardar. Jag karadade ihop lite vitt/brunt och vitt/svart, spann ihop det och gjorde två trådigtgarn av det. Det blev inte så mycket men det var roligt att få pyssla lite. :)

Dorothy visar Emi hur man spinner på spinnrock.

 Dorothy visar hur man kardar.

Kardade rullar.

Mina små garn tussar.

1 kommentar:

  1. härligt marie! verkar som att det går jättebra för dig :)

    SvaraRadera